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KLK Motorsport에서 Airbus Helicopter사 Racer 캐노피 제공카테고리 없음 2020. 9. 28. 14:41
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Airbus Helicopter사에서 개발하고 있는 고속 #컴파운드헬기 인 #Racer 시범기에 자동차 부품중소기업인 KLK Motorsport가 참여할것이다.'08년 시작한 유럽 Clean Sky 프로그램은 이 지면 항공우주산업의 상당 부분을 차지하는 많은 중소중소기업(SME)이 참여하도록 하고 있습니다... '14년 시작된 Clean Sky 2 프로그램의 #FastCan 프로젝트는 Racer 헬기의 복합재 캐노피를 제작하는 프로그램인데 항공우주산업 외 업체까지 참여를 확장하고 있습니다... '17년 2월부터 시작하여 현재 상세설계 단계에 있는데 KLK Motorsport사와 Gerg Modell & Formenbau사가 참여하고 있습니다...Racer는 400kph(216kt)의 순항속도가 가능하도록 설계된 컴파운드헬기로, 메인로터 1개와 결합 날개 끝의 푸셔프로펠러 2개가 탑재되어 있습니다... 캐노피는 가볍고 구조적으로 안전해야 하며, 항력이 적고 승무원이 가장 잘 볼 수 있어야 할것이다. Clean Sky의 #FastCan 프로젝트 책자네인 Andrzej Podsadeski는 "KLK Motorsport가 요청에 응했을 때 자동차설계에 대한 그들의 방법가 이 프로젝트에 관련성이 많고 추가적인 깊이를 더할 것이 분명했읍니다"라고 스토리할것이다. 요기에는 많은 충돌시험 데이터가 포함되어 있습니다... "항공산업 외부로부터 신선한 사건를 가져오고, 가볍고 충격 저항성이 강하고 저렴하게 설계하는 것이 FastCan에 도움이 될 것이 분명했읍니다"라고 스토리할것이다.KLK의 설계 책자네인 Steve Dubs는 FastCan 컨소시엄의 목표는 "신규 항공우주 분야에 대한 독점적이고 혁신적인 설계 프로세스와 제조를 최적화, 성숙화 및 입증하는 것, 그렇기때문에 모터스포츠와 자동차 방법를 항공산업에 성공적으로 적용한 시범기를 만드는 것"이고 "또한 더 경제적인 그렇기때문에 더 짧은 시간 안에 더 많은 기능이 통합된 경량 동체부품을 설계하고 제조하는 것이 목표임"라고 스토리할것이다. 중기적으로 이 기술은 부품뿐만 아니라 잠재적으로 항공기 동체에도 적용될 수 있다고 덧붙였습니다.다른 층을 가진 여러 개의 캐노피 중앙빔(center-beam) 시료를 포함한 부품시험으로 탄소섬유 구조의 크기를 결정하고 컴퓨터 시뮬레이션을 검증하였습니다. Clean Sky Joint Undertaking은 KLK에서 대표적인 탄소섬유 샌드위치패널에 대한 조류충돌시험을 계획하고 있다고 스토리했읍니다.FastCan 프로젝트 팀은 완전한 Racer 기체를 만들기 위해 비행 가능한(flightworthy) 캐노피를 Airbus Helicopter에 제공할 것입니다. Racer는 '20년에 첫 비행을 할 것으로 예상되며, '19년에 최종 조립을 시작할 작정입니다.FastCan 프로젝트 책자네인 Andrzej Podsadowski는 "Clean Sky 관점에서 볼 때, 업계 밖에서 온 사람들이 쉽게 의견할 수 있기 때문에 비항공산업 중소중소기업을 포함시키는 것이 부가 가치가 있다. FastCan이 제안한 캐노피를 위한 관 모양의 구조는 몹시매우매우 혁신적임"라고 스토리할것이다.
The FastCan project producing the composite canopy structure for Airbus Helicopter’ Racer high-speed rotorcraft demonstrator is bringing automotive design and manufacturing technologies into aerospace.Since its inception in 2008, Europe’s Clean Sky research program has placed an emphasis on involving the many small- and medium-size enterprises (SME) that make up much of the region’s aerospace industry. Clean Sky 2, launched in 2014, is extending that engagement to companies outside aerospace, with FastCan being an example.The project, underway since February 2017 and now in the final stages of detail design, involves Germany’s KLK Motorsport and Gerg Modell & Formenbau.Racer is a compound helicopter designed for a cruise speed of 400 kph (216 kt.), with a single main rotor and two pusher propellers mounted on the tips of a joined wing. The canopy is required to be lightweight and structurally safe, with low drag and the best possible field of view for the crew. “When KLK Motorsport answered the call [for proposals] it was clear that their know-how in automotive design would have relevance and add an extra dimension to this project,” says Andrzej Podsadowski, Clean Sky’s FastCan project officer. This included a wealth of crash-test data.“It was obvious that bringing fresh thinking from outside aviation and the understanding of how to design a lightweight, impact-resistant, low-cost solution would be beneficial for FastCan,” he says.The FastCan consortium’s objectives are to “optimize, mature and prove proprietary and innovative design processes and manufacturing for new aerospace applications ... [and provide a] demonstrator that successfully applies motorsport and automotive know-how to the aviation industry,” says Steve Dubs, KLK’s head of design.“The goal is also to design and manufacture lightweight fuselage components with higher function integration more economically and in a shorter time frame,” Dubs says. In the medium term, the technologies could be applied not only to components, but potentially the complete airframe, he adds.Component tests, including several canopy center-beam specimens with different layups, have been conducted to size the carbon-fiber structure and validate computer simulation. KLK is also planning bird-strike tests on representative carbon-fiber sandwich panels, the Clean Sky Joint Undertaking says.The team will deliver a flightworthy canopy to Airbus Helicopters for integration into the complete Racer airframe. Final assembly is scheduled to begin this year, with first flight expected in 2020.“From the Clean Sky perspective, the inclusion of non-aviation SMEs is added value, because people from outside the industry think out of the box,” Podsadowski says. “The tubular structure for the canopy proposed by FastCan is highly innovative.”